Omul supus greșelii








Omul supus greșelii...

Sub flamura Sfintei Cruci, vă aduc, fraților, la o priveliște duhovnicească.
Să ne fie călăuză marele între bine plăcuții lui Dumnezeu, Antonie, pustnicul egiptean.
Acesta a văzut oarecând, prin lucrarea unei descoperiri dumnezeiești, cursele diavolului întinse prin toată lumea, ca sa-l vâneze pe om spre pierzare. Văzând mulțimea nenumărată a acestor curse, cu plângere l-a întrebat pe Domnul: ”Doamne! Cine, oare, poate să scape de cursele acestea și să se mântuiască?”!
Mă cufund, gânditor, în cugetarea asupra curselor diavolului. Ele sunt răspândite în afara și înlăuntru omului. O cursă este unită îndeaproape cu alta; în unele locuri, cursele stau pe câteva rânduri; în altele sunt făcute deschizături largi, dar care duc în lanțurile cele mai amarnice, din care izbăvirea pare deja neputință. Privind la cursele cele mult meșteșugite, mă tănguiesc cu amar! Fără de voie reiau întrebarea fericitului locuitor al pustiei: ”Doamne! Cine, oare, se va izbăvi din aceste curse?”.
Pentru mintea mea, sunt răspândite curse în felurite cărți care se numesc pe sine lumină, dar cuprind învățături ale întunericului, scrise sub înrăuirea vădită sau ascunsă a întunericului și atotrăului stăpânitor al acestei lumii, având ca izvor înțelegerea vătămată de căderea în păcat, întru minciuna omenească, întru viclenia meșteșugirilor înșelăciunii (Efes. IV, 14), cum spunea Apostolul, cărții scrise de scriitori care fără de minte se înfierbântă din mintea trupului lor (Colos. II, 18). Aproapele meu – și în iubirea către el trebuie, doar, să-mi caut mântuirea – mi se face cursă care mă vânează spre pierzania mea, atunci când mintea lui este prinsă în cursele învățăturii și cugetării mincinoase și amăgitoare! Iar după cădere, s-a făcut încă mai nechibzuită, mai cutezătoare: cu îndrăzneală se îmbată din paharul cunoștinței că, oamenii educați prin citirea din belșug a Sfintei Scripturi și a scrierilor Părinților, deprinse a merge în chip statornic la biserică, pline și de alte obiceiuri evlavioase.
Amarnic își bate joc de noi minciunea atunci când, amăgit fiind de ea, o recunoaște drept adevăr!




Ideea ta poate deveni un articol citit de mii de persoane, iți poți împărtăși ideeile pentru a ajuta pe cei ce citesc!(click aici pentru mai multe informatii)!

Urmariți-ne și pe Youtube!

Citiți și alte articole:

Despre Îmbunătățirea minții!   ✙ Despre Rugăciune!   ✙ Postări Populare!   ✙ Să Devenim mai buni!   ✙ Sfaturi Duhovnicești!   ✙

Comentarii

Postări populare