Folosul citirii din Sfinții Părinți (Bonus la sfârșitul articolului)



cartepedia.ro


Iată câteva motive pentru care merită să citim cărțile Sfinților Părinți. Filocalia este despre „cum se poate omul curăți, lumina și desăvârși”. Acestea par obiective pe care noi și contemporanii noștri nu le mai luăn în seamă, dar ele rămân și vor rămâne pururi idealul în viață al oricărui creștin. De aceea, indiferent ce căi are viața noastră, ce căderi ne întâmpină, obiectivul este tot desăvârșirea. Atunci se poate ivi întrebarea: sunt aceste cărți conform cu viața contemporană, pot ele să ne spună ceva, când vedem cum arată lumea din jurul nostru? Când noi ne lovim de problema imigrației musulmane, de ideologia de gen care, mai nou, se vrea impusă și în școlile românești, când vedem cum corupția gâtuie statul până la nivelele cele mai înalte, ne mai putem sustrage comandamentelor zilei, zăbovind în scrierile teologilor din al patrulea secol? Acum este mai necesar ca înainte să facem asta, căci din aceste scrieri de vom lua puterea ca să ne batem cu derivele lumii.
Pentru acest timp nărod în care ne-a fost dat să fim, nu avem o altă Biblie, alți părinți duhovnicești. Ceea ce deja ne este dat în materie de credință rămâne valabil așa cum a fost și în trecut, și va fi până la sfârșitul veacurilor. Sigur, nu trăiesc ca în Filocalie, dar măcar am un model și știu cât de mult mă îndepărtez de el. Oricât de mult aș cădea, știu unde să mă întorc, am un reper.
cartepedia.ro
Recurgând la cărțile părinților pot să îmi dau seama de valoarea proprie. Sau, ca să fiu mai clar, valoarea proprie reală, nu ceea ce sunt în societatea în care mă mișc. Eu sunt o ființă creată de Dumnezeu, la fel ca semenii mei, este un lucru pe care, chiar dacă îl știu, îl uit în disputele zilnice. Amintindu-mi mereu de asta, pot să gestionez mult mai bine ce pot și ce nu pot să le fac. Apare, în mod cu totul curios, un soi sfială față de aproapele meu. Este și el, asemenea mie, după chipul Creatorului. Și atunci, chiar dacă sunt convins că se înșeală sau că susține cele mai mari falsuri dintr-un interes al lui personal, nu îmi permit să îl tratez cu dispreț și aroganță, nici să-i atribui intenții pe care numai diavolul le are. Dacă am fi conștienți de valoarea inestimabilă a fiecăruia, pe care numai adâncirea în literatura creștină o poate da, am avea alte relații între noi.
Scrierile Părinților sunt un îndemn de a face și noi la fel ca ei. Mă bucură la nivel intelectual, dar nu le pot citi (doar) pentru desfătarea minții, căci sunt îndreptate către practică. Citindu-le, îți fac poftă de mers la biserică, de făcut fapte bune, de rugăciune, de tot ce înseamnă concret viețuirea creștină. Ce poate fi mai inactual, într-o lume cu atâtea urgențe, decât să pui în aplicare niște cuvinte ale unor scriitorii de acum multe sute de ani?

Cartepedia are zilele acestea reduceri foarte mari dar si livrare gratuită!!! Cumpărați cărți folositoare pentru suflet!
Iată câteva cărți pe care le găsiți pe cartepedia:
cartepedia.ro

Click pe anunț pentru a accesa cea mai bună licartepedia.ro



cartepedia.ro


cartepedia.ro


Urmariți-ne și pe Youtube!
Citiți și alte articole:
Despre Îmbunătățirea minții!   ✙ Despre Rugăciune!   ✙ Postări Populare!   ✙ Să Devenim mai buni!   ✙ Sfaturi Duhovnicești!   ✙

Comentarii

Postări populare