Reacțiile oamenilor sunt pe măsura credinței lor


        În Matei 5 43-48, Iisus a spus așa  „ Ați auzit că s-a zis:《Să iubești pe aproapele tău și  să urăști pe vrăjmașul tău 》iar eu vă zic vouă: iubiți pe vrăjmașii voștri,  binecuvântați pe cei ce vă blestemă,  faceți bine celor ce vă urăsc și rugați-vă pentru vei ce vă vatămă și vă prigonesc, ca să fiți fiii Tatălui vostru Celui din ceruri, că El face să răsară soarele și peste cei răi și peste cei buni și trimite ploaie peste cei drepți și cei nedrepți. Căci dacă iubiți pe cei ce vă iubesc, ce răsplată veți avea? Au nu fac și  vameșii același lucru? Și dacă îmbrățișați numai pe frații voștri,  ce faceți Mai mult? Au nu și neamurile fac același lucru? Fiți, dar, voi desăvârșiți, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârșit este.”

Flower
Iisus nu doar c-a transmis mesajul, ci l-a trăit.  S-a lovit de neînțelegere, ingratitudine și respingere. Dar n-a fost niciodată amărât, descurajat și copleșit. Pentru El, fiecare obstacol a fost o ocazie fericită.
       O inima înfrântă? Un prilej sa alini pe cineva. Boala? O șansă la vindecare. Ură? O șansă la iubire. Ispită? Un prilej de biruință.  Păcatul? O șansă la iertare. Atitudinea lui neobișnuită față de problemele de zi cu zi i-a determinat pe cei din jur să se întrebe: „Ce fel de om este acesta?”
Cu multă vreme în urmă,  am învățat ca oamenii se cunosc nu după cum acționează atunci când dețin controlul, ci după cum reacționează atunci când lucrurile sunt în afara controlului lor.

  Flower
       Cum reacționăm când suntem criticați? Se va găsi mereu cineva, din această mare de oameni, care să ne critice. Ba mai mult, unii indivizi or să ne găsească meteahna atât de repede, încât mai că-ți vine să crezi că sunt plătiți pentru asta. Mulți oameni au sfârșit răniți ca urmare a criticii constructive. Iată o observație interesantă: când eu te critic pe tine, fenomenul este constructiv; invers , când tu mă critici pe mine, fenomenul este distructiv
          Indiferent că remarcile critice sunt nedrepte sau perfect îndreptățite,  persoana vizată de acestea își arata adevăratul caracter prin felul în care răspunde la ele. Cea mai bună metodă prin care poți scăpa de un dușman este să îl tratezi ca pe un prieten. Ne-ar fi tuturor util să  conștientizăm că există momente în care facem greșeli, în care eșuăm. În relația cu Tatăl ceresc, noi, oamenii, nu avem nevoie de dreptate  ci de milostenie. Iar în relațiile cu ceilalți ar trebui să ne arătăm milostiv și să nu cerem dreptate imediat.

Flower
         Când suntem tentați să reacționăm într-o manieră necreștină, ar trebui să ținem cont de cele de mai jos.
1. Trebuie să conștientizăm că fiecare om pe care-l întâlnim duce o luptă grea!
Niciun om din jur n-are o viață mai ușoară ca a noastră. Poate că azi celălalt se simte singur, neînțeles și rănit. Un indiciu sigur al durerii din sufletul său sunt vorbele adresate celor din preajmă. Când suferă, un om te poate răni prin ceea ce spune.


Flower

2. E mai bine sa reacționăm pozitiv!
Odată,  În timp ce mă deplasăm pe o autostradă cu patru benzi am lovit o mașină în trafic. Șoferița de la volanul acesteia s-a speriat și s-a mâniat. Mi-am cerut imediat scuze, spunându-i, ca s-o liniștesc, că aveam asigurare la o companie serioasă.  Apoi i-am zis polițistului rutier că era vina mea. Persoana căreia i-am lovit mașina mi-a devenit prietenă. Cum? Pentru că am reacționat bine într-o situație potrivnică.

Flower

3. Nu există modalitate mai bună de a-l urma pe Hristos decât să te porți ca un creștin!
Roada spiritului, așa cum e numită în Galateni  5, 2-23, nu se manifestă doar în circumstanțele favorabile. Acest har e de așa natură,  încât se face simțit în fiecare zi, chiar și atunci când lucrurile nu merg bine. Când un om înfometat îți răspunde cu iritare în glas, dă-i o felie de pâine cu unt. Asta înseamnă să fii bun. Dar ce-ar  fi să întinzi și puțin gem peste? Asta înseamnă să fii bun și iubitor. Așa ar trebui să fim cu toții. Asta ar face un creștin adevărat.

__________________________________________________________

Flower Urmariți-ne și pe Youtube!
Citiți și alte articole:
Despre Îmbunătățirea minții!   ✙ Despre Rugăciune!   ✙ Postări Populare!   ✙ Să Devenim mai buni!   ✙ Sfaturi Duhovnicești!   ✙

Comentarii

Postări populare